Met enige regelmaat ontvangen we manuscripten die het uitgeven zonder meer waard zijn. Soms blijkt echter dat de auteur zich niet bewust is van de rol die hij/zij in de promotie dient te spelen. Het ontbreken van een netwerk op sociale media als Twitter en Facebook, waarop op actieve wijze interactie met de achterban plaatsvindt, heeft ons al vaker doen besluiten om dan toch niet tot publicatie over te gaan. Het is aan te raden om je daarvan bewust te zijn voordat je besluit om je manuscript daadwerkelijk aan LetterRijn toe te vertrouwen.Wil je ons een manuscript toesturen, let dan op de volgende punten:
1. Zet duidelijk je naam en contactgegevens in je mail en op je manuscript.
2. Stuur een begeleidende mail mee waarin je uitlegt wie je bent, waarom je schrijft en waarom je dit manuscript juist naar LetterRijn hebt gestuurd.
3. Maak een synopsis (samenvatting) van het verhaal en stuur deze mee met het manuscript.
4. Het manuscript aanleveren als word bestand.
5. Het manuscript mag niet eerder op enigerlei wijze zijn gepubliceerd.
6. Alleen volledige/afgeronde manuscripten worden in behandeling genomen.
7. Insturen van een manuscript heeft alleen zin, wanneer je bereid bent zelf erg actief mee te werken aan het via social media (minimaal twee van de volgende: Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn) doen van boekpromotie van je eigen boek(en) en die van je collega-auteurs bij LetterRijn.
8. Plannen voor een volgend boek in hetzelfde genre bij dezelfde uitgeverij (LetterRijn indien het tot een contract komt) dienen concreet te zijn.
9. Stuur een marketingplan in waarin in grote lijnen is uitgewerkt wat jouw concrete plannen zijn om het boek samen met LetterRijn in de markt te zetten.
Voor vragen over het inzenden van een manuscript kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op deze site.